Saturday, February 11, 2017

Vitamina D, vitamina "soarelui"?

Iti amintesti de vitamina D, vitamina "soarelui"? Ei bine, nu avem parte de cat ar trebui. Vitamina D era la un moment dat foarte usor de obtinut. Din pacate joaca afara, joburile facute in aer liber si weekendurile in parc sunt lucruri din ce in ce mai rare. Majoritatea timpului nostru este petercut in interior fara a ne expune la soare, soare de care pielea noastra are nevoie pentru a crea vitamina D. Mai mult, crema si ochelarii de soare creeaza o imposibilitate ca lumina soarelui sa ajunga la piele, deci si crearea de vitamina D.

Stiam in trecut despre vitamina D doar ca ne ajuta sa ne intarim oasele si ca ajuta la absortia de calciu, dar studii recente au aratat ca vitamina D are un impact major asupra imunitatii noastre, muschilor, presiunii arteriale si a inimii. Deficienta de vitamina D a fost alaturata cancerului, diabetului, colesterolului crescut si sclerozei multiple. Cum cunostintele vitaminei D cresc, asa si intelegerea importantei ei in organism.

Multi specialisti au descoperit ca deficienta vitaminei D este predominata la persoane afro-americane, hispanice, asiatice si persoane cu tenul ceva mai inchis. La fel ca si crema solara, tenul inchis, care are mai mult pigment (melanina), blocheaza razele de soare ce sunt resopnsabile cu crearea de vitamina D.

Tot ei au observat ca si obezitatea este un risc al deficientei de vitamina D. Foarte simplificat, ei spun ca vitamina D se blocheaza in stratul adipos si ca nu mai reuseste sa ajunga unde este nevoie.

S-au mai facut studii ce au demonstrat ca in cazul pacientilor cu dureri cronice, cei care au o deficienta de vitamina D au nevoie sa li se administreze o cantitate mai mare de medicamente, si sunt predispusi sa urmeze un tratament mai lung decat cei care au un nivel ceva mai ridicat de Vitamina D in organismul lor. Acest studiu demonstreaza o stransa legatura intre vitamina D nervi, muschi si durere.

Un alt studiu a demonstrat ca vitamina D te ajuta sa traiesti mai mult. Cei care aveau un nivel ridicat de vitamina D si-au scazut considerabil riscul mortii la un procent mult mai mic decat cei care erau deficitari in aceasta vitamina.

Cele mai consumate produse soia

Soia este una din cele 24 super-alimente pentru ca are beneficii extraordinale pentru organism, atunci cand este inclusa in dieta zilnica. Este de-asemenea foarte ieftina, de calitate, plina de vitamine si minerale, proteine, plina de fibra solubila, si este una din plantele foarte bogate in Omega 3.

Sunt mai multe tipuri de soia pe piata, asa ca noi ne-am gandit sa amintim cateva din acestea pentru tine:

- Laptele de soia, este o sursa majora de proteine. Vine cu o multime de aditivi si de varietati de arome. Vine de cele mai multe ori in cutii, si nu e necesara mentinerea la rece decat de-abea dupa ce a fost desfacut. Dupa cum spun si specialistii, nu toate tipurile de lapte de soia sunt la fel. Gustul difera de la un gust light, proaspat pana la unul aromat si gros, precum si culoarea poate sa difere.
Poti experimenta cu brand-urile ce se gasesc la tine in magazine. De-asemenea verifica cat zahar si conservanti sunt adaugati. Vei vrea ca laptele tau de soia sa contina cat mai putini aditivi.

- Edamame, aceasta este denuminrea pastaii verzi care inca contine boabele de soia. Aceasta este de cele mai multe ori gasita in categoria de produse congelate in magazin. Dupa o fierbere usoara se pot consuma direct, dar pot fi adaugate si in supe, ciorbe, salate si asa mai departe. O ceasca de astfel de pastai are in jur de 23 de grame de proteine.

- Pudra de soia. Sunt mai multe tipuri de pudra proteica de soia, cele mai populare fiind cele pentru shake-uri si cele pentru gatit. Verifica ambalajul. La fel ca si laptele de soia, verifica ambalajul si pentru aditivi care nu sunt atat de sanatosi, si alege un brand care crezi ca ti se potriveste.
Pudra proteica de soia contine in jur de 70 la suta proteina.

- Faina de soia. Este folosita pentru a creste continutul de proteine din paine, torturi si prajituri. Faina de soia nu contine gluten, deci nu poate fi un substituent absolut pentru faina de grau, dar o poti completa cu faina de soia.

- Tempeh, acesta este un tip de mancare facut din soia, in prepararea lui semintele au fost sparte si lasate sa fermenteze. Aceasta are un gust carnos.

Monday, February 6, 2017

Beneficiile mai putin stiute ale mierii

Sunt cel putin 300 de tipuri de miere in lume. Cele mai lipsite de culoare sunt mai aromate, pe cand cele mai inchise la culoare sunt ceva mai robuste.

Mentinand un nivel al zaharului potrivit in organism poate avea un impact benefic asupra stilului nostru de viata. De aceea si participantii la sporturile olimpice din trecut includeau in mesele zilnice smochine si miere pentru a tine nivelul de energie cat mai ridicat si pentru ca timpul de revenire dupa efort sa fie cat mai mic.

Intr-un studiu recent facut pe 39 de atleti de sex masculin si feminin, dupa antrenamente au recurs la suplimente ce includeau si un indulcitor. Cei care au avut ca indulcitor miere, spre diferenta de cei care au folosit zahar sau maltodextrina, s-au putut bucura de rezultate net superioare. Dupa consumarea suplimentului s-au putut bucura de rezultate mai bune, chiar si de doua ore, dupa, de recuperare accelerata.

Poate cea mai importanta facilitate a mierii este reprezentata de abilitatile ei antioxidante. Stim deja ca mierea consumata zilnc creste abilitatea organismului de a produce antioxidanti. Intr-un studiu, participantilor li s-au dat patru linguri de miere timp de 29 de zile si s-a putut observa o legatura directa cu cresterea de antioxidanti de tip polifenolic in sange. In alt studiu facut pe 25 de indivizi, unora li s-a administrat apa simpla, pe cand celorlalti li s-a administrat apa indulcita cu miere, cei care au consumat apa indulcita cu miere avand undeva la 7% mai multi antioxidanti in organism dupa.

Mierea, se stie deja, ca a fost folosita de secole ca un antiseptic, in tratarea ulcerului, a ranilor si arsurilor. Surprinzator mierea ca si tratament pentru rani, are un efect uimitor, de la vindecare mult mai rapida, pana la un control mai bun al infectiei si pana la cicatrizare, toate aceste beneficii au putut fi observate in cazul celor care folosesc mierea in tratare.

Un alt beneficiu al mierii este acela ca ea creste numarul de bacterii bune din colon, reduce nivelul metabolismului toxic in intestine si previne constipatia, reduce colesterolul si tensiunea arteriala.

Am incercat sa amintim de beneficiile mai putin stiute, pe langa toate acestea sunt si cele foarte cunoscute, cum ca ajuta impotriva tusei si a racelii.

Thursday, February 2, 2017

De unde obtinem Omega 3


Toti ceilalti acizi grasi ar trebui sa fie gelosi: Omega 3 a fost in luminile reflectoarelor in ultimii ani. Despre ce este toata aceasta valva?

Intr-un cuvant, inflamarea. Hai sa facem aceasta explicatie foarte usoara. Gandeste-te la organismul tau ca la o balanta, intr-o parte avand Omega 6, si in cealalta avand Omega 3. Omega 6 tinde sa promoveze inflamarea, pe cand Omega 3 o combate si/sau o previne.

Nu ne intelege gresit, avem nevoie de inflamare, ne ajuta sa ne vindecam si sa luptam impotriva infectiilor. Dar in ultima vreme se pare ca nu ducem lipsa de ea, ba chiar este prezenta in exces. Ca sa pastram lucrurile in balanta raportul dintre Omega 6 si Omega 3 intr-o dieta sanatoasa ar trebui sa fie 2:1. Te-ar surprinde sa stii ca individul vremurilor noastre are un raport de 6:1? Nu e deloc raportul de care avem nevoie. Asta inseamna ca suntem mult prea predispusi la inflamare, infectii si asa mai departe. Ca sa ducem balanta in directia sanatoasa ar trebui sa facem doua mari schimbari in dieta noastra: sa consumam mai putini acizi Omega 6 (gasiti in alimentele procesate) si sa consumam mai multi acizi grasi Omega 3.

Dar daca nu mancam peste?
Alegem in felul urmator:
  1. seminte de in
  2. nuci
  3. varza
  4. seminte de chia
  5. tofu
  6. ulei de rapita
  7. alge